Kajaanin Rytköset

9 vuotta 9 kuukautta sitten #756 : anniina.rytkönen
Olen 18v tyttö ja haluaisin tietää edes jotain sukujuuristani, isäni oli Kaarlo Rytkönen ja hänen vanhempansa Augusti Rytkönen (syntynyt 1800-luvun puolella, en tiedä tarkkaan) ja Anni (en tiedä onko lyhennys) Rytkönen. Augusti ja Anni asuivat Tuhkakylällä.

Mistäköhän päin sukujuureni kantautuvat? Olen kiitollinen vastauksista.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

9 vuotta 9 kuukautta sitten #759 : ailigr
Hei Anniina, onpa hienoa että olet kiinnostunut sukujuuristasi! Tervetuloa tutkimaan!
Mielelläni auttaisin varmaan muutkin, mutta ongelmana on valitettavasti tietojen vähyys. Antamistasi nimistä yksistään emme taida päästä eteenpäin. Olepa hyvä, ja ota selvää esim. isäsi syntymäajasta, isovanhempiesi syntymäajasta, mikä oli mummosi tyttönimi. Kirjoitit että isäsi nimi oli Kaarlo. Jos hän ei enää elä, niin voithan käydä hänen haudallaan, ja sieltä löytynee syntymäaikakin. Ehkäpä isovanhempiesikin hauta on samalla maalla, niin että sevität useamman tiedon samalla kertaa. Onko isäsi aina asunut Tuhkakylällä vai tullut sinne jostakin muualta?
Nämä kaikki auttaisivat pääsemään eteenpäin. Kysele sediltäsi ja tädeiltäsi lisää. Autamme sitten pitemmälle juurissasi mielellään.
Odotan jännittyneenä lisätietoja esipolvistasi.
Terveisin Aili

9 vuotta 9 kuukautta sitten #760 : anttu
Tervehdys Anniina!
Olisiko kysymys Kaarlo Heikki Ilmari Rytkösestä. Syntynyt 26.9.1945 Sotkamossa ja muuti 1965 Kymin seurakuntaa. Isä oli August R. s. 17.9.1890 Pielavesi. Augutilla oli puolisot Hilma Sofia o.s. Kananen ja Anna Kustaava o.s. Väisänen s. 1905. Ensimmäisestä avioliitosta oli kahdeksan lasta ja toisesta 6. Kaarlo kuului jälkimmäiseen sarjaan. Augustin isä oli Jafet Rytkönens. 2.9.1854 ja äiti Iida Löf. Augustin perhe ei ole nähtävissä sukukirjassa, sillä sain Sotkamon seurakunnasta vastauksen kahden vuoden odottelun jälkeen. En tunne Kajaanin ja Sotkamon rajahistoriata riittävästi sanoakseni muuttuiko seurakunnan raja vai muuttiko perhe muuten Kajanin puolelle. -Varmistetaan nyt ensi onko oikea Kaarlo kyseessä. Annetan sitten lisätietoja.
Terveisin Anttu.

9 vuotta 1 kuukausi sitten #5302 : anniina.rytkönen
Kylläpä kesti vastata tähän, olen itse yrittänyt tutkia asiaa, mutten ole edennyt mihinkään. Kyllä Kaarlo oli isäni. Olisin kiitollinen jos voisit vielä näin pitkän ajan jälkeen kertoa lisää mitä tiedät suvustani :)

7 vuotta 6 kuukautta sitten #5811 : anniina.rytkönen
Käykö kukaan enää täällä? Tahtoisin edelleen tietää asiasta enemmän!

7 vuotta 6 kuukautta sitten #5813 : anttu
Hei Annina!
Yritin lähettää sähköpostina tietoja omaan osoitteesi, mutta se palautui. Lähettäisitkö osoitteesi minulle niin voisin yrittää uudelleen. Kun aineisto sisältää henkilötietoja alle sata vuotta nuoremmista, en tietosuojasäädösten vuoksi voi lähettää niitä tähän yleiseen postiin. Oma osoitteeni on  Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen..
T:Anttu

Toteutus: Kunena foorumi