Paaslahden Rytköset

10 vuotta 4 kuukautta sitten #727 : niina rautio
Nyt edesmennyt äitini Tarja Rautio (os. Rytkönen) perheineen asuivat Paaslahden koululla koulutoiminnan loputtua. Koulu on edelleen heidän omistuksessaan ja olen viettänyt siellä lapsuuteni kesät. Äitini perheeseensä kuului isä Matti Rytkönen ja äiti Sirkka Rytkönen (os.???). Äidilläni on elossa olevat sisarukset Teemu, Pertti, Kari ja Leena (Rytkösiä kaikki). Olenkin nyt kiinnostunut tutustumaan sukujuuriini hieman tarkemmin sillä isovanhempani eivät juurikaan ole kertoneet omista sukujuuristaan. Käsitykseni mukaan "Viinamäkeläiset" ovat jotain sukua meille ja ukillani on ollut kovinkin monta sisarusta?!? Heistä ei valitettavasti minulla ole sen tarkempaa tietoa. Tietääkseni isoisoisäni Taavetti Rytkönen on myös käynyt Amerikassa, siitä meillä on vielä laivalippu tallessa. Osaisiko kukaan kertoa minulle tarkemmin sukujuuristani, olisin kovin kiitollinen. Myös jos jollain on vanhoja kuvia Paaslahden koulusta olisin kiinnostunut myös niistä. Olisi upeaa nähdä koulu koko loistossaan, sillä tänä päivänä se on kovin ränsistynyt... Kiitos jo etukäteen kaikille tiedoista.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

10 vuotta 4 kuukautta sitten #728 : sirpa.raisanen
Hei Niina,
Tutkailin Antero Rytkösen toimittamaa Rytkösiä sukupolvesta toiseen kirjaa ja sieltä löytyvät juuresi Äidistäsi alaspäin taulusta 1890, sivulta 535. Tarkistin, että kirja löytyy Kuopin kirjastosta.

terveisin Sirpa Räisänen

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Toteutus: Kunena foorumi