Pielaveden/Taipaleen Rytköset

8 vuotta 10 kuukautta sitten #5313 : Sami Koponen
Hei!

Äitini pyysi minua selvittämään sukumme historiaa ja ajattelin aloittaa täältä.

Eli Äitini äiti oli Aili Koponen (os Rytkönen) Pielavedeltä. Ailin vanhemmat taas olivat Armas Rytkönen & Aino Rytkönen (os Lappalainen) Kummatkin ovat syntyneet 1800-luvun puolella. Armas kuoli äitini mukaan joskus 1950-1960 lukujen taitteessa ja Aino muistaakseni joskus 1980 luvun alkupuolella (Olin pikkupoikana hautajaisissa).
Olen selvittänyt mummoni (Ailin) veljeltä asiaa ja hänen mukaansa Armas Rytkösen isä olisi ollut Theodor (tai Teodor) Rytkönen ja äiti Hilda Rytkönen ( os Väänänen muistaakseni jokiniemestä (?)).

Ongelmanani on että en löydä mistään linkkiä Armas Rytkösestä Theodor Rytköseen? Osaisiko joku auttaa? Olen uusi tässä touhussa ja kaikki vinkit, neuvot yms. ovat enemmäin kuin tervetulleita!

Äitini myös kertoi minulle että joku ko. Rytkosten esivanhemmista tms. on lähtöisin Kotalahden  (?) tilalta joka olisi jaettu tai jotain sinnepäin!

Auttakkee!

Kiitos ja Kumarrus!

Sami K. ;D

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

8 vuotta 10 kuukautta sitten #5314 : anttu
Hei !
Kyllä sukuketju löytyy Ailista taaksepäin 1500-luvulle. Rytkösten sukukirjassa "Rytkösiä sukupolvesta toiseen" Armas on taulussa 325. Hänellä on 7 lasta ja Aili niistä nuorin. Ailin osalta perhetiedot ovat puutteelliset. Teodorin (Johan Teodor) isä oli Erik Johan Rytkönen ja vaimo Lovisa Rytkönen. Lovisa siis myös omasukuaan Rytkönen. Tässä yhtyy Pielaveden Taipaleenkylän ja Rytkölänrannan (Kirkonkylän) sukuhaarat, eivät ensimmäistä kertaa. Suku on kirjautunut sukututkimusohjelman ohjaamana Rytkölänrannan ryhmään, vaikka se voisi olla yhtähyvin Taipaleenkylän ryhmässä. Suku on asunut mm. Taipaleenkylän Kotalahden talossa. Voisin lähettää kopioita sukutauluista nettiosoitteesi, kun saan sen . Kirja on loppuunmyyty, joten sitä ei voida toimittaa. Tosin sen voisi saada lainaa ainakin Kuopion ta Pielavedenkirjastosta ja kaukolainauksella se varmaan onnistuu kauempanakin asuville. Minun sähköpostiosoite on Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. 
Sukututkimusterveisin Antero Rytkönen

8 vuotta 10 kuukautta sitten #5315 : Sami Koponen
Hei!

Suurkiitokset.

Tästä oli valtava apu. Pitääpä metsästää kirjaa kun itse Kuopiossa asustelen. Ailin osalta osaan varmaan täydentää perhetietoja jos se suinkin on tarpeellista!.

Kiitos vielä kerran!

terveisin

Sami K

Toteutus: Kunena foorumi