Juho Rytkönen Leppälahdesta

13 vuotta 3 kuukautta sitten #231 : Johannes
Hei!
En itse kuulu Rytkösten sukuun, mutta sukututkimusta tehdessäni olen usein törmännyt yhteen Rytkösten haaraan. Nyt olisi mukava saada tietoa, että olisiko kellään valmista tutkimusta haarasta. Voitaisiin vaihdella tietoja.
Eli kyseessä on:

Juho (Johan) Rytkönen
vaimo Maria Korhonen s. 19.5.1790 Maaninka
ovat asuneet ainakin Maaningalla ja Iisalmen Leppälahdessa.
vihitty 17.6.1807 Maaningalla
Lapsia on mm. Sylvester s. 9.1.1824 ja ainkakin 8 muuta.

Näiden ihmisten jälkeläisiin olen törmännyt siis kolmelta kautta, joten olisi kiva jos saisin tietoa laajemminkin heidän jälkikasvustaan. Maria Korhonen on omia sukulaisiani ja lisäksi heidän lapsiinsakin olen törmännyt. Jos joku on jo tutkinut haaraa, niin voitaisiin vaihdella tietoja, vaikka itselläni ei mahdottomasti olekaan, mutta Maria Korhosen suvusta löytyisi sitten enemmän, jos jotakuta kiinnostaa.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

13 vuotta 2 kuukautta sitten #232 : anttu
Hei!
Kyllä Juho Rytkösen ja Maria Korhosen sukua on tutkittu, mutta varmasti on myös joku tutkimatonkin haara, sillä kyseessä on laaja ja monelle suunnalle levittäytynyt sukuhaara. Juhon syntymäaika on minulla 20.1.1785. Hän on Elias Rytkösen ja Anna Tuovisen vanhin poika, lapsia on kaikkiaan 8 ja niistä 2 tyttöä. Elias on Leppälahti 4 -tilan isäntä. Tilaa kutsuttiiin Rytköläksi. Juho palaa syntymätilalle tilaosakkaaksi. Leppälahdelle Rytköset tulevat muutama sukupolvi aikaisemmin Pielavedeltä.
Olen merkinnyt huomautuksiin, oliko Juhon ensimmäinen vaimo Maria Tuovinen s. 1785? Kun tiedossasi on vihkimäaika 17.6.1807, tämä kysymys lienee tarpeeton sillä vanhin lapsista Risto (Christer) on syntynyt 3.8.1808. Lapsia on minunkin luettelossa 9. - Entässä lähde luettelemaan perhetietoja, sillä Juhon perillisistä muodostuu ainakin 100 perhetaulua. Yksi suuri sukuhaara on syntyi Kemin seudulle, kun Juhon pojanpoika Sylvester muutti sinne rautateiden rakentajana ja avioitui Marskin tyttären kanssa. Lapsia syntyi 11 ja niistä vain yksi oli tyttö. Lapinlahdelta ja Maaningalta löytyy myös useita sukuhaaroja ja Amerikkaan muuttaneita on myös joukossa. Sukutauluja vielä täydennellän ja tarkastetaan, mutta voin lähettää niitä myöhemmin erikseen postitse ja mikälli jokin yksittäinen tieto kiinnostaa, voin niitä erikseen toimitaa, mikälli se on tiedossani. - Maria Korhosen osalta minulta puuttuu mm. kuolinaika ja tieto vanhemmista.
Sukututkimusterveisin Anttu.

13 vuotta 2 kuukautta sitten #233 : Johannes
Hei Anttu!
Laitoin sinulle sähköpostina omat tietoni, toivottavasti meni perille. Osoitteen löysin täältä foorumin käyttäjälistasta.
-Johannes-

Toteutus: Kunena foorumi