- Thank you received: 1
Please Log in or Create an account to join the conversation.
Pekan (2.2.1810) sukuhaarasta ei ole muita tietoja kuin syntymäaika. Viestissäsi mainitsemat henkilöt on kirjattu, tosin joissakin syntymäajoissa on pieniä poikkeamia. Olisin kiitollinen jos voisin saada Pekan jälkipolvista tietoja, sillä ylläpidän rytkösten sukutietoja.
Olen saanut lisätietoja Eenokin pojanpojan Salomonin jälkipolvista. Alunperin tiedot ovat peräisin Kuhmoisissa syntyneeltä opettaja Maija Peltolalta, jonka tuttavaopettaja Elli Lahtinen on ne välittänyt minun sukulaisilleni vuonna 1974. Sain ne Arvi Sankalan tyttäreltä, mistä hänelle kiitos. Salomonin sanotaan olleen "Sankalan Jannen Jyväskylässä asuva veli Salomon Sievänen". Tiedän, että tässä tarkoitettu Sankalan Janne on sama henkilö kuin Laukaassa 31.12.1841 syntynyt Johannes Pettersson. Salomon-veli on ilmeisesti ottanut jossain vaiheessa sukunimekseen Sieväsen. Salomon Sievänen on ollut Jyväskylän tyttökoulun vahtimestari ja hänen puolisonsa on ollut Vilhelmiina Jaakkola. Heillä on ollut kolme tytärtä, kaikki kansakoulunopettajia.21.5.1850 2.6.1850 Kuikka Heinosenmäki Trp. Petter Eriksson Heinosemäki Maja Lisa Henriks dr. 39 Salomon
Digiarkistoon tuli Jämsästä uusia kirkonkirjoja. Menin heti katsomaan löytyisikö Petter Enoksson Rytkösen Johannes-pojasta, jota myöskin Janneksi kutsuttiin, uusia tietoja. Suvun muistitieto kertoo, että hän oli Jämsän Juokslahden Konkolassa renkinä, ennen kuin hän muutti Kuhmoisiin Tervajärven eli Sankalan torppaan vuonna 1878. Jämsän lastenkirjasta 1871-1880 Konkola löytyi helposti.Johanneksen jälkipolvet ovat minulla tiedossa, mutta muista Petterin ja Maja Lisan lapsista en tiedä juuri mitään.